Kæmpe succes i Blenstrup, alt booket på Spring og Parkourhold

Ikke muligt at tilmelde flere til Spring og Parkour holdet i Blenstrup

Hvor er det fedt med sådan en positiv udfordring… I Blenstrup gymnastikforening er holdet med Spring og Parkour så populært at der lige nu er registreret 55 deltagere på holdet, og derfor har instruktørerne bedt om at der ikke kommer flere tilmeldinger på holdet lige nu.

Så er man ikke allerede tilmeldt eller skrevet på holdets liste, så er der altså lige nu lukket for at der kommer flere med på holdet lige nu.

Er der nogle spørgsmål så må man gerne kontakte bestyrelsen eller en af instruktørerne på holdet.

Men dejligt at der er så mange på holdet – det er så vildt flot.

Mvh. Bestyrelsen i BGF

Læs mere:

http://www.blenstrup-gf.dk/

Borgerundersøgelsen.

Mange tak for din deltagelse i Borgerundersøgelsen! ????

1.442 borgere besvarede spørgeskemaet. –  Knap 400 har svaret på spørgsmålet ”Hvad er dit største ønske for området?”- 325 har svaret på ”Hvad er Livskvalitet, attraktivitet og vækst for dig?”                      – der pågår nu et stort arbejde med at bearbejde alle besvarelserne. (se besvarelserne…..)

De sidste 2 af de 8 dialogmøder holdes i aften d. 28/9, essensen heraf skal sammen med besvarelserne og Borgerinvolveringens- kommunikations- og styregruppens store arbejde med kortlægning være med til at danne grundlag for den videre udvikling.

I december bliver kortlægningsrapporten klar, og kan ses her på hjemmesiden kort før jul. ????

Styregruppen skal på baggrund heraf formulere Vision, mål og indsatsområder d. 9/1 2018 – herefter inviteres alle borgere til borgermøde d. 31/1 18. (sæt X i kalenderen nu ????) Her præsenteres essens af kortlægningen og Vision, mål og indsatsområder bringes i spil med henblik på at få nedsat arbejdsgrupper som brænder for at smøge ærmerne op og arbejde i konkrete projekter med indsatsområderne.

Så skal vi i gang med konkrete tiltag!

  1. 28/2 18 afholdes workshop for Arbejdsgrupperne og styregruppen samt fundraisergruppe. (sæt X i kalenderen nu ????) Her skal udarbejdes handleplaner og projektmodninger påbegyndes.

 

119 nye frivillige ????

har i forbindelse med borgerundersøgelsen ytret ønske om at blive kontaktet for at høre mere om muligheder for at blive frivillig i Rebild Øst Klyngen! – det er vi rigtig glade for. ????

Vi skal finde den rigtige måde at afdække muligheder og kompetencer, lyst til at hjælpe med hvad på. I vil høre fra os, når vi får styr på det.

Allerede på første opstarts borgermøde for klyngesamarbejdet meldte borgere sig på arbejdsgrupperne Stier og friluftsliv, Erhverv og turisme samt Bosætning og branding og nogle meldte sig som frivillige, som må kontaktes til ad hoc opgaver.

 

515 har ønsket at deltage i lodtrækningen om de 3 præmier  – lodtrækning foregår på Styregruppens møde d. 11/10. Herefter kontaktes de heldige. ????

Se svar fra Borgerundersøgelsen her.https://xn--rebildstklyngen-bub.dk/svar-borgerundersoegelse/

SUNDHED FOR PENGENE og LANDSBYSTAFETTEN

Skibsted har været så heldig at have vundet både “Sundhed for Pengene” og “Landsbystafetten” og fejrede begge de store begivenheder i går d. 2, sept.
Der blev afholdt “Årets Største Sæbekassebil Løb” – “Skibsted Cup”. 16 biler havde tilmeldt sig, med deltagelse fra Bælum, Blenstrup, Horsens, St. Brøndum og Skibsted borger. De fart glade racere  kørte i halvanden time (mindst 30 heat mm.) indtil sulten og kaffe tørsten meldte sig.
Efter pølser og vand, kage og kaffe, og en velfortjent puste rum, samledes opmærksomheden om “Junglestien”, hvor den første etape blev indviet med double snore klipning ceremoni. Ung og ældre  brugte hver sin saks til at marker åbning af stien. Små og stor fodder prøvede første etape.
Sidst men ikke mindst optog den “Flyvende Kuffert” alles opmærksomhed og nogle af de yngste prøvede cirkus kunsten. En begivenhedsrig dag med omkring 150 gæster.
Byens borger, foreninger, og håndværker har samarbejdet om “Sundhed for Pengene” og “Landsbystafetten”. De nye brædder på  bord og bænke, som byens  håndværker har sponseret og monteret af frivillige kræfter, blev også indviet.